Hubnutí

Drobnosti, které pomohou zhubnout I.

12. prosince 2013 v 11:08 | Andie
Základem hubnutí je samozřejmě hlavně zdravá strava a pravidelný pohyb. Existuje ale spousta věcí, které můžete dělat každý den a výrazně jimi vašemu tělu v hubnutí pomůžete. Rozhodla jsem se pro vás sepsat článek o mých "hubnoucích denních rituálech", které opravdu účinkují a doporučila bych je všem, kteří si chtějí udržovat postavu či redukovat váhu.

První díl se bude týkat jídla a pití.

Pijte čistou vodu
Jedna z nejznámějších rad, a opravdu velmi účinná. Pokud jste zvyklí pít sladké nápoje, přijmete o spoustu kalorií denně navíc, a zbytečně. Taková cola obsahuje na 300ml stejně kalorií, jako obyčejná houska. Navíc je všeobecně známo, že sladké nápoje nezahánějí žízeň, naopak, ještě jí umocňují. Pokud bez sladkých nápojů nevydržíte, snažte se je omezit alespoň na 400ml denně a nejlépe pijte kvalitní ovocné džusy.

Pijte zelený čaj
Zelený čaj podporuje funkce metabolismu, z čehož vyplývá, že urychluje spalování. Navíc je čaj výborným nápojem ke snídani.

Nepijte alkohol
Alkohol je skoro to samé, jako již zmíněné nápoje, jen ještě horší. Spousta prázdných kalorií. Obecně také platí, že čím vyšší procento alkoholu, tím více kalorií. Proti skleničce či dvoum skleničkám vína týdně nelze nic namítat, dokonce je to zdraví prospěšné (kvůli srdci), ale pokud pijete častěji a tvrdší alkohol, nebylo by od věci zapřemýšlet o menší redukci.

Jezte z menších talířů
Když si nandáváte jídlo na menší talíře, logicky si nandáte menší porci a sníte toho méně.

Jezte pomalu, na jídlo se plně soustřeďte
Každé sousto by se mělo správně 15x přežvýknout, než ho spolknete. Tím si zajístíte to, že nebudete trpět žaludečními problémy a že vaše tělo s jídlem naloží tak, jak má. Navíc, pokud budete jíst pomaleji, rychleji se dostaví pocit sytosti a není takové riziko, že se přejíte, jako když jíte ve spěchu a žaludek vám nestíhá vysílat signál "už mám dost".
Pokud jíte, vždy se na to soustřeďte a užívejte si to. Nedoporučuje se jíst ve spěchu nebo u jiných aktivit, protože tělo ukládá více tuků a nevyužívá správně všechny živiny.

Jezte hodně zeleniny
Rada, kterou už od dětství často slýcháme od našich babiček. V tomto případě (ostatně, jako skoro ve všech) mají naše babičky pravdu. Zelenina obsahuje adekvátní množství tuků, sacharidů a bílkovin a nedodává našemu tělo přebytečnou energii. Navíc je tvořeno z velké části vodou, která pomáhá pocitu sytosti, ale zároveň nepřidává kalorie.

Snídejte do 30 minut po probuzení
Pro 90% lidí je těžké se po ránu vykopat z postele, což vám možná bude v dodržování této rady bránit. Ale pokud se nasnídáte do 30 minut po probuzení, urychlíte tím svůj metabolismus a vaše tělo bude efektivněji spalovat během celého dne.

Dopřejte si vše, oč tělo žádá
Naše tělo má v sobě zabudovaný skvělý systém, který si dokáže říct o vše, čeho máme v těle nedostatek. Důležité je ale rozlišovat to, co chce naše tělo, od toho, co chceme my a naše chuť! Své chutě by jste měli poslouchat také, pokud netrpíte přejídáním či něčím podobným a nemáte neustále chuť na věci, které by vám zvýšily denní příjem vysoko nad doporučený denní příjem. A pravidlo je jednoduché - pokud máte chuť např. na čokoládu, dopřejte si jí, ale místo půlky snězte jen dva dílky. U tohoto doporučení je ale potřeba používat zdravý rozum, pokud máte půl hodiny před spaním chuť na klobásu s hořčicí, je lepší to nechat až na druhý den a vhodnou denní dobu.

V příštím díle se podíváme na některé pohybové aktivity.
 
 

Reklama